|
Course Code | Course Name | Credit | ECTS |
SENG 216 | Introduction to Game Design and Development / Oyun Tasarımı ve Geliştirmeye Giriş | 2 2 3 | 5 |
SENG 405 | Mobile Application Development / Mobil Uygulama Geliştirme | 2 2 3 | 5 |
SENG 417 | Virtual and Augmented Reality / Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik | 2 2 3 | 5 |
SENG 474 | Human Computer Interaction / İnsan Bilgisayar Etkileşimi | 3 0 3 | 5 |
SENG 401 | Software Security / Yazılım Güvenliği | 3 0 3 | 5 |
SENG 425 | Configuration Management / Konfigurasyon Yönetimi | 3 0 3 | 5 |
SENG 427 | Microservices Architecture / Mikroservis Mimarisi | 3 0 3 | 5 |
SENG 445 | Computer Vision / Bilgisayarlı Görü | 3 0 3 | 5 |
SENG 449 | Special Topics in SENG / Yazılım Mühendisliğinde Özel Konular | 3 0 3 | 5 |
SENG 446 | Web Search Engine Design / Web Arama Motoru Tasarımı | 3 0 3 | 5 |
SENG 448 | Cloud Computing / Bulut Hesaplama | 3 0 3 | 5 |
SENG 450 | Natural Language Processing / Doğal Dil İşleme | 3 0 3 | 5 |
SENG 432 | Advanced Software Test Techniques and Tools / İleri Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | 3 0 3 | 5 |
SENG 436 | International Standards on Quality and Test / Kalite ve Testte Uluslararası Standartlar | 3 0 3 | 5 |
SENG 440 | Test Maturity Model / Test Olgunluk Modeli | 3 0 3 | 5 |
SENG 457 | 3D Modelling for Games / Oyun Geliştirmede 3D Modelleme | 3 0 3 | 5 |
SENG 458 | Game Architecture / Oyun Mimarisi | 3 0 3 | 5 |
SENG 465 | Artificial Intelligence in Game Programming / Oyun Programlamada Yapay Zeka | 3 0 3 | 5 |
SENG 468 | Multiplayer Game Design and Implementation / Çok Oyunculu Oyun Tasarımı ve Geliştirme | 3 0 3 | 5 |
SENG 470 | Cloud Gaming / Bulut Tabanlı Oyun Geliştirme | 3 0 3 | 5 |
SENG 462 | Game Machine Learning / Oyun Geliştirmede Makine Öğrenmesi | 3 0 3 | 5 |
SENG 464 | Game Mining / Oyun Geliştirmede Veri Madenciliği | 3 0 3 | 5 |
SENG 459 | Computer Animation and Kinematics / Bilgisayar Animasyonu ve Kinematik | 3 0 3 | 5 |
SENG 453 | Unreal Game Development / Unreal Oyun Motoru ile Oyun Geliştirme | 3 0 3 | 5 |
SENG 454 | Game Design Patterns / Oyun Geliştirmede Tasarım Örüntüleri | 3 0 3 | 5 |
SENG 460 | Introduction to Deep Learning / Derin Öğrenmeye Giriş | 3 0 3 | 5 |
SENG 477 | Data Intensive Applications (Big Data) / Veri Yoğunluklu Uygulamalar | 3 0 3 | 5 |
SENG 475 | Real Time Systems / Gerçek Zamanlı Sistemler | 3 0 3 | 5 |
SENG 443 | Advanced Software Systems / İleri Yazılım Sistemleri | 3 0 3 | 5 |
SENG 472 | Multi Model Data Management / Çoklu Model Veri Yönetimi | 3 0 3 | 5 |
SENG 452 | Game Engine Architecture and Design / Oyun Motoru Mimarisi ve Tasarımı | 3 0 3 | 5 |
SENG 438 | Software Process Management / Yazılım Süreç Yönetimi | 3 0 3 | 5 |
SENG 473 | Real Time System Testing / Gerçek Zamanlı Sistem Testi | 3 0 3 | 5 |
SENG 456 | Interactive Computer Graphics / Etkileşimli Bilgisayar Grafikleri | 3 0 3 | 5 |
SENG 422 | Introduction to Cryptography | 3 0 3 | 5 |
SENG 431 | Software Deployment and Delivery Technologies Lab. | 1 2 2 | 4 |
SENG 429 | Enterprise Application Dev. Lab / Kurumsal Uygulama Geliştirme Laboratuvarı | 1 2 2 | 4 |
SENG 430 | Quality Assurance Lab / Kalite Güvence Labarotuvarı | 1 2 2 | 4 |
SENG 216: Oyun Tasarımı ve Geliştirmeye Giriş / Introduction to Game Design and Development
Türkçe: Bu ders, dijital oyunların tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeleri sunar. Dijital oyunların tarihsel bağlamını kapsar. Bu ders öğrencinin oyun teknolojilerine ve oyunlara bilgisayar mühendisliği bakış açısına sahip olmasına yardımcı olur.
İngilizce: This course offers fundamentals principles in design and development of digital games. It covers historical context of digital games. This course helps student having the perspective of computer engineering view towards game technologies and games.
SENG 405: Mobil Uygulama Geliştirme/ Mobile Application Development
Türkçe: Bu dersin amacı, mobil uygulamalar ile ilgili temel kavram ve kavramları anlamak ve mobil uygulamaları hem mobil cihaz hem de mobil ağ açısından incelemektir. Öğrenciler ortak dosya ve veritabanı işlemleri, ağ iletişimi ve güvenlik dahil olmak üzere mobil uygulama geliştirme yaşam döngüsünü öğreneceklerdir.
English: The aim of this course is to develop an understanding of fundamentals and concepts associated with mobile applications and to examine mobile applications from both the perspective of the mobile device and the mobile network. The students will learn lifecycle of mobile application development, including common file and database operations, network communication, and security.
SENG429: Kurumsal Uygulama Geliştirme Laborutuvarı / Enterprise Application Development Laboratory
Türkçe: Öğrenciler, güncel veritabanı teknolojilerine dayalı bir kurumsal proje geliştireceklerdir.
English: The students will develop an enterprise project based on up-to-date JAVA EE and database technologies.
SENG 445: Bilgisayarlı Görü / Computer Vision
Türkçe: Bu ders bilgisayarlı görüdeki temel kavramları sunar. Öğrencilerin, bilgisayarlı görü terminolojisi, teknikleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır
English: This course offers fundamental concepts in computer vision. Being an introduction to the common terminology and basic applications of computer vision, the aim of this course is to let students gain fundamental computer vision techniques and apply them to basic problems.
SENG 465 : Oyun Programlamada Yapay Zeka / Artificial Intelligence in Game Programming
Türkçe: Bu ders, oyun teknolojisinde yapay zekanın temel prensiplerini sunar. Yapay zekanın oyun programlamadaki uygulamalarına dayanır. Ders, gelişmiş yol bulma algoritmalarını, grup taktik stratejilerini, içerik oluşturma ve öğrenme algoritmalarını içermektedir
English: This course offers fundamental principles of artificial intelligence on game technology. It covers the basics of artificial intelligence and application on the games. The course will include advanced path finding algorithms, group tactical strategies, content generation, and learning algorithms.
SENG 462 : Oyun Geliştirmede Makine Öğrenmesi / Game Machine Learning
Türkçe: Bu ders, insan ve makinelerdeki öğrenme sürecinin, öğrenme kavramları, algoritmaları ve teknikleri ile oyun uygulamalarında kullanılmasına dayanır . Ders, denetimli öğrenme, denetimsiz öğrenme, pekiştirici öğrenme ve yapay sinir ağları konularını içermektedir
English: This course offers fundamental principles of the learning process in humans and machines, machine
learning concepts, algorithms and techniques. It covers the basics of machine learning and the application on the games. The course includes supervised learning, unsupervised learning, reinforcement learning, and artificial neural networks.
SENG 464 : Oyun Geliştirmede Veri madenciliği / Game Mining
Türkçe: Bu ders oyun teknolojilerinde veri madenciliği kullanımının temel prensiplerini sunar. Ders, gözetimli öğrenme, gözetimsiz öğrenme, ilişki kuralı madenciliği yöntemleri ve oyun bağlamında uygulamalarını içerir.
English: This course offers fundamental principles of data mining on game technology. It covers the basics of data mining and application on the games. The course will include supervised learning, unsupervised learning, association rule mining methods, and their application on game telemetry data.
SENG 452 : Oyun Motoru Mimarisi ve Tasarımı / Game Engine Architecture and Design
Türkçe: Bu ders, öğrencilere oyun motoru tasarımı ile ilgili teorik ve pratik beceriler kazandıracaktır. Ders , motor tasarımı, donanım ilkeleri ve oyun motoru yapımı ile ilişki, matematiksel ilkeler, sahne grafiği yapımı ve bakımı, dokular, malzemeler ve aydınlatma, çarpışma sistemleri, fizik, parçacık sistemleri ve kontrol sistemleri konularını kapsar.
English: This course will provide students with theory and practical skills in game engine design topic areas such as engine design, hardware principles and the relationship to game engine construction, mathematical principles, scene graph construction and maintenance, textures, materials, and lighting, collision systems, physics, particle systems, and control systems.
SENG 477 : Veri Yoğunluklu Uygulamalar / Data Intensive Applications
Türkçe: Bu ders, büyük veri yönetimi ve analitiği konseptinde, büyük verilerin işlenmesi, depolanması ve analiz edilmesini kapsar. Büyük verilerin ,veri işleme veritabanı sistemleri ve MapReduce ile paralel kullanılarak ölçeklendirilmesini içerir.
English: This course offers fundamental concepts in big data management and analytics, with a focus on processing, storing and analyzing massive data. This course covers a spectrum of topics from core techniques in relational data management to highly-scalable data processing using parallel database systems and MapReduce.
SENG 417 : Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik / Virtual and Augmented Reality
Türkçe: Bu ders, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının tasarım ve geliştirilmesindeki temel ilkeleri kapsar. Bu dersin ilk amacı, sanal gerçeklik oyunu tasarımını öğretme, geliştirme, test etme ve yayma süreçlerini, diğer amacı, artırılmış gerçekliği ve uygulama geliştirme süreçlerini öğretmektir.
English: This course offers fundamentals principles in design and development of Virtual Reality and Augmented Reality applications. The first aim this course is to teach serious reality game design, development, testing and dissemination processes and the second one is to teach augmented reality application development processes from the perspective of real life applications.
SENG 457 : Oyun Geliştirmede 3 Boyutlu Modelleme / 3D Modelling for Games
Türkçe: Bu ders, 3D karakter ve çevre modellemesini, dijital ortamların geçmişi ve bugününü, modelleme kavramını, modelleme konseptini, geometrik form, hareket, zaman, ışık üretmek için kullanılan üç boyutlu düşük çokgen uygulamalarını ve üç boyutlu geometrik modellemede kullanımını kapsamaktadır.
English: This course covers the 3D character and environment modelling, past and present the digital environment, the concept of modelling, three-dimensional Low Polygon applications to generate geometric form, motion, time, light, material, methods for creating scenarios and scene, light, camera and diversity of the material in case of changes on the control of the same design model , render the parameters of different software, three-dimensional geometric models of simulation techniques in the real model (material, finish, color, light, depth) application
SENG 468 : Çok Oyunculu Oyun Tasarımı ve Geliştirme / Multiplayer Game Design And Development
Türkçe: Bu derste Unity’deki çok oyunculu oyun tasarımı ve geliştirmenin tüm yönleri, ağ temelleri, gecikme, ölçeklenebilirlik, enterpolasyon ve güvenlik konularını içerir. Öğrencilerin, C # dili kullanımı, çok oyunculu bir oyunun ana bileşenlerini yapmak için gerekli olan komponentleri geliştirmesi ve ağ sistemleri ve foton altyapısı ile çalışması amaçlanmaktadır.
English: In this course all aspects of multiplayer game design and development in Unity are covered from network fundamentals, latency, scalability, interpolation and security. Students will be introduced to code in C#, that is essential for making main components of a multiplayer game like lobby etc. Students will learn how work with unity networking systems and photon infrastructure.
SENG 459 : Bilgisayar Animasyonu ve Kinematik / Computer Animation and Kinematics
Türkçe: Bu derste, Unity’deki animasyonun tüm yönleri fizik, anahtar çerçeveleme, eğriler, ileri ve ters kinematik, animasyon durum makineleri ve üçüncü taraf varlıklarla çalışmaktır. Öğrencilere, dinamik animasyonlar yapmak ve çalışma zamanında karakter davranışını kontrol etmek için gerekli olan C # programlama diline giriş yapacaktır. Öğrenciler, animasyonun nasıl çalışacaklarını öğrenecek: mekanizma zaman çizelgesi eğrisi ve ana kare düzenleyicileri, üçüncü taraf paketleri animasyon durum makinelerinde oluşturulan kod kök hareketi, içe aktarılan animasyonları tetikleyen animasyon olayları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
English: In this course all aspects of animation in Unity are covered from physics, key framing, curves, forward and inverse kinematics, animation state machines and working with third party assets. Students will be introduced to coding in C#, that is essential for making dynamic animations and triggers to control character behavior at run time. Students will learn how to animate and work with: the mechanism timeline curve and keyframe editors animation events that trigger code root motion imported animations created in third party packages animation state machines.
SENG 453 : Unreal Oyun Motoru ile Oyun Geliştirme / Game Development with Unreal Game Engine
Türkçe: Bu ders Unreal oyun motoru ile dijital oyunların tasarım ve geliştirilmesindeki temel ilkeleri sunmaktadır. Bu ders aşağıdaki kavramları kapsar: Unreal Oyun motoru mimarisi, Unreal Senaryo, Seviye Tasarımı, Oyun Materyalleri, Aydınlatma, Oyun Arayüzleri ve Menüleri, Karakter Tasarımı ve Gerçek dışı Animasyon, Sahne Geometrisi ve Mimarisi, Dinamik Nesneler.
English: This course offers fundamentals principles in design and development of digital games with Unreal game Engine. This course covers the following concepts: Unreal Game Engine Architecture, Unreal Script, Level Design, Game Materials, Lighting, Game Interfaces and Menus, Character Design and Animation for Unreal, Scene Geometry and Architecture, Dynamic Objects.
SENG 427 : Mikro-servis Mimarisi / Microservice Architecture
Türkçe: Ders kapsamında web uygulamasının temelleri, hizmet odaklı mimari, mikro hizmet tabanlı sistem tasarımı, mikro hizmet güvenliği ve mikro hizmetlerin testi ve dağıtımı tartışılacak ve monolit hizmet sistemleri arasındaki farklar açıklanacaktır.
English: Within the scope of the course, the fundamentals of web application, service oriented architecture, microservice based system design, microservice security and testing and deploying of microservices will be discussed and the differences between monolith service systems will be explained.
SENG 448 : Bulut Hesaplama / Cloud Computing
Türkçe: Bu ders kapsamında bulut bilişim akademik bir bakış açısıyla incelenecek ve bulut platformları için yazılım tasarımı, geliştirme ve dağıtım süreçleri tartışılacaktır.
English: Within the scope of this course, cloud computing will be examined in an academic perspective and software design, development and deployment processes for cloud platforms will be discussed.
SENG 459 : Oyun Mimarileri / Game Architecture
Türkçe: Bu derste, oyun sistemlerinin tasarım, mimari ve geliştirme süreçleri tartışılmıştır.
English: In this course, the design, architecture, and development processes of the game systems will be discussed.
SENG 470 : Bulut tabanlı Oyun Geliştirme / Cloud Gaming
Türkçe: Bu derste, oyunların tasarımı, geliştirilmesi ve mimari özellikleri bulut bağlamında tartışılacak ve bulut tabanlı bir oyun için kaynak yönetimi ve güvenlik ölçümleri anlatılacaktır.
English: Int this course, the design, development and architectural features of the games running through the cloud will be discussed and resource management and security metrics for a cloud-based game will be discussed.
SENG 470 : Oyun Geliştirmede Tasarım Örüntüleri / Game Design Patterns
Türkçe: Bu derste, oyun geliştirmede kullanılacak özel tasarım kalıpları ile öğrenciler bu modelleri gerçek oyun senaryolarında kullanabilecektir. Bu bağlamda katılımcılar nesneleri ve kaynakları daha etkin bir şekilde yönetmek için ileri teknikleri öğrenecek ve uygulayabilecektir.
English: In this course, special design patterns that will be used in developing games will be explained to the participants and these patterns will be exemplified in real game scenarios. In this context, participants will be able to learn and apply advanced techniques to manage objects and resources more effectively in the games they will develop.
SENG 475 : Gerçek Zamanlı Sistemler/ Real-time System
Türkçe: Ders kapsamında, gerçek zamanlı sistemler, sistem türleri, bu sistemler için yazılım geliştirme metrikleri, ve gerçek zamanlı sistemler için işletim sistemi ve uygulama seviyesi yazılım modelleri anlatılır.
English: This course covers real-time systems, system types, software development metrics for these systems, and operating-system and application-level software patterns for real-time systems.
SENG 443 : İleri Yazılım Sistemleri/ Advanced Software Systems
Türkçe: Bu derste, özelleşmiş yazılım alanları ve yazılım geliştirme ve doğrulama metrikleri açıklanacaktır. Ders kapsamında hizmet odaklı mimariler , gerçek zamanlı sistemler ve dağıtılmış sistemler tartışılacak ve incelenecektir.
English:In this course, the specialized software domains and software development and validation metrics on these domains will be explained. Within the scope of the course, specialized areas such as service oriented architectures, real-time systems and distributed systems will be discussed and examined within the scope of development and verification.